התקנת עמדות טעינה לרכבים במקרה שאין מספיק אספקת חשמל

  לפני כמה שנים כתבתי בפורטל חשמלנט  על הרעיון של שימוש בשנאי סימטרי מיוחד

כעת, התבקשתי לחשוב איך לפתור את הבעיה של התקנת עמדות טעינת רכבים במקום שאין מספיק חשמל

כמובן, ניתן לא להתקין בכלל או לחלופין לפנות לחברות שמספקות את החשמל ולבקש הגדלת גודל החיבור. לחלופין קיימות אופציות מסוג התייעלות אנרגטית. לדוגמה פנלים סולריים ואגירת אנרגיה

פרסום

אבל אני כעת מציע פתרון "אנושי" יותר

  • שימוש בממסר עדיפויות הצרכן
  • שימוש בשנאי סימטרי

איך לעשות פאזה אחד חזקה משלושה פאזות חלשות?

בשביל מה? בדרך כלל  הרי רוצים את ההיפך. במקרה שלנו, כדוגמה. יש לחבר עמדת טעינה חזקה יחסית של 6 kW לבית, גודל החיבור 10 kW, כלומר 3 לכל פאזה. אם נחבר עומס כזה לפאזה אחת, כלומר בין פאזה לאפס, אז בפאזה זאת המתח יקטן מאוד, ובאחרים הוא יגדל, במיוחד אם יש לנו מגע באפס גרוע

אז פתרון (אחד מהם) שנאי סימטרי, שיחלק עומס גדול בפאזה אחת בין שלוש פאזות ביחס 50%, 25%, 25%

 

על זה היום אכתוב כמה מילים

במדינות מערביות מוצר דומה ידוע כשנאי חיבור של סקוט. שנאי Scott-T (נקרא גם חיבור סקוט) הוא שנאי מיוחד המשמש לספק רשת דו פאזית או חד פאזית ממקור תלת פאזי. חיבור סקוט מחלק את העומס באופן שווה בין פאזות המקור.

חיבור שנאי סקוט

משמש התאומת רשת אספקת חשמל תלת פאזית ועומס דו פאזי או קבוצה של עומסים חד פאזיים. יתרון משמעותי של חיבור סקוט הוא שעם עומס דו-פאזי סימטרי, מסופק עומס סימטרי על רשת אספקה ​​תלת-פאזית

דיאגרמת החיבור השנאי ועקרון הפעולה של חיבור סקוט

אבל, שנאי סקוט מאפשר להמיר תלת פאזי לרשת דו-פאזי, אז זה לא אותו הדבר כמו שנאי תלת פאזי – חד פאזי

אני מתעניין יותר במכשיר לפיזור אחיד של עומס חד פאזי על פני השלוש פאזות של רשת תלת פאזית

כיצד פועל שנאי סימטרי תלת פאזי?

טכנולוגיה זו פועלת באופן הבא: בשנאי תלת פאזי, שהסלילים של פאזות המתח הגבוה והנמוך שלו מחוברים בכוכב, נבנה בנוסף התקן סימטרי בצורת סליל נוסף המקיף את סלילים המתח הגבוה. הסליל נוסף זה נועד לשאת את הזרם הרציף של העומס נומינלי של השנאי. כלומר, עבור הזרם הנקוב של פאזה אחד. הסליל מחובר לנתק של החוט הניוטרל

 

כאשר מתרחש זרם השוואה בחוט הניוטרל, עקב עומס א-סימטרי, זרימות רצף האפס בליבה המגנטית (סלילי עבודה של השנאי) יפוצו במלואם על ידי סליל הסימטרי. בסופו של דבר, חוסר איזון של מתחי הפאזה נמנע לחלוטין.

פרסום

למה צריך שנאי סימטרי?

שנאי סימטרי מפחית (מבטל) אסימטריה של מתח (חוסר איזון פאזי) ברשתות חשמליות תלת פאזיות במתח נמוך (0.4 קילוואט), וגם משווה זרמי עומס על פני פאזות

בנוסף, מפחית את אי-סינוסואידיות המתח, מגביר את זרם הקצר, מגביר את תפוקת הקו ומפחית הפסדים בו. מבטיח פעולה בנוכחות עומס תלת פאזי עם אסימטריה משמעותית של זרם, וגם בעת הפעלת עומסים חד פאזיים של הספק שונה המחוברים לפאזות שונות של הרשת.

 

ניתן להצטייד בשנאי איזון ביחידה להגנה ושיחזור מתח תלת פאזי במקרה של כשל פאזה.  אם אחד מהפאזות נותקת, יחידת ההגנה מבטיחה שחזור אוטומטי של המתח בפאזה זה, כמו כן שחזור של אפס. יחד עם זאת, ייתכן שצרכן החשמל אפילו לא יחשוד שפאזה אחד נעלמה ברשת, או שאין אפס. כאשר הפאזה משוחזרת, היחידה נכבית אוטומטית

 

MASTAQ

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל "אייר נט ". אייר נט היינו פורטל מקצועי ומקיף לתחום האוורור ,מיזוג האוויר הקירור והחימום התעשייתי באייר נט תוכלו למצוא אינפורמציה מקצועית שחשובה לכם ומאגר ספקים גדול מתחום האוורור ,מיזוג האוויר הקירור והחימום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

הצעה להתקן בטיחות שיתריע מפני נגיעה בגוף מתכתי מחושמל או העדר הארקה ברכב חש...

15/04/2024

כל בניין חדש בישראל יחויב בהכנה של תשתית טעינה לכלי רכב חשמליים.

03/04/2024

התקנת עמדות טעינה לרכבים במקרה שאין מספיק אספקת חשמל

03/04/2024

האם עמדת הטעינה היא צרכן או מקור הזינה?

21/03/2024

הרכב הסביבתי ביותר הוא גם החשמלי ביותר.

03/03/2024

איפה נכון להקים עמדות טעינה לכלי רכב חשמליים?

03/03/2024

הצעה להתקן בטיחות שיתריע מפני נגיעה בגוף מתכתי מחושמל או העדר הארקה ברכב חש...

15/04/2024

כל בניין חדש בישראל יחויב בהכנה של תשתית טעינה לכלי רכב חשמליים.

03/04/2024

התקנת עמדות טעינה לרכבים במקרה שאין מספיק אספקת חשמל

03/04/2024

האם עמדת הטעינה היא צרכן או מקור הזינה?

21/03/2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחרו תחום