אני מודה ובכנות – אני לא מבין הכי טוב ברכבים חשמליים ועמדות טעינה. אבל אני מבין בדליפות ובהארקה. ועל זה נושא המאמר
כבר כתבתי, אבל כנראה לא פרסמתי מאמר על החשש של עמדת הטעינה, אם אין לה הפרדה גלווני והיא מחוברת בטור (ובמקביל ראויה לשיקול) עם ממסר פחת רגיל דגם A,
במקרה של דליפה זרם של ערך מסוים בצד DC, יכול להרוס את הממסר פחת המותקן בביתנו ולא תהיה לנו הגנה על המעגלים האחרים שלנו
הדבר ידוע, למרות שלא ראיתי איך פותרים את הבעיה . אבל, שוב קטונתי
דעתי בלבד לגבי הארקה
הזיהום מאלץ את החיפוש אחר פתרונות להפחתת הפליטות לאטמוספירה, מה שמוביל לעלייה במספר כלי הרכב החשמליים.
מכוניות חשמליות צריכות להטעין מצברים, כך שביחס לגידול במספר המכוניות, מספר עמדות הטעינה עולה
מכונית חשמלית הופכת יותר ויותר פופולרית בארץ. רכישת רכב חשמלי היא השקעה שחוסכת כסף משמעותית לבעליה.
אבל לפני שאתה קונה רכב כזה, אתה צריך לחשוב איך תטעין את המכונית החשמלית שלך, שכן טעינה אחת מספיקה לכ-200 ק"מ.
צריך להטעין רכב חשמלי כל יומיים, ולעשות את זה בלילה, כדי שבבוקר עם נשמה רגועה ומיכל סוללה מלא אפשר לצאת לעבודה או לעסק. כאן נכנסות השאלות:
- איך להטעין נכון מכונית חשמלית
- מה צריך להיות השקע להטענת רכב חשמלי
- האם עמדת הטעינה צריכה להיות מוארקת
אם ניתן לענות על שתי השאלות הראשונות בהוראות לעמדת הטעינה של הרכב החשמלי שלכם, אז אין תשובה חד משמעית לשאלת הארקת עמדת הטעינה
בואו נבדוק יחד את הנושא הזה, ההוראות של יצרן עמדת הטעינה בדרך כלל אומרות שעל עמדת הטעינה להיות מוארקת או ששקע 230 וולט אליו מחובר המטען חייב להיות מוארק.
אבל מה צריכה להיות התנגדות ההארקה? אין תקנות אומרות על התנגדות הארקה של עמדת טעינה לרכב חשמלי. ראיתי שהתנגדות ההארקה המומלצת על ידי ספקי עמדות הטעינה היא פחות מ-2 אוהם
כיצד ליצור מעגל הארקה עם התנגדות של פחות מ-2 אוהם? להתקנת מעגל הארקה בעלת התנגדות נמוכה, אם להשתמש בהארקה מודולרית, נדרש התקנה בעומק 15 מטר. לא פשוט
בד"כ, ממה שראיתי, אין אלקטרודה הארקה עבור עמדת הטעינה, אלא שקע היא בעל גיד הארקה. אבל, לפעמים עמדות טעינה הותקנו ברחוב, רחוק מהמבנה, מה שנקרא "בשום מקום" ואסור להוציא לעמדות כאלו גיד הארקה ממבנה מאופס (אם סביב המבנה מסתובבים רכבים חשמלים, סביר להניח שגם המבנה לא בּוּנגָלוֹ ויש בו את האיפוס
MASTAQ