פתיחת ועידת האקלים COP28 בדובאי בצל המלחמה

נערכים לפתיחת ועידת האקלים COP28 בדובאי , בצל המלחמה: מתמקדים בחברות ובסטארט-אפים באזור הדרום וחבל תקומה שיציגו פתרונות אקלים

 השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "משבר האקלים לא נעלם גם בימים מורכבים אלה שבהם ישראל מתמודדת עם זירת הלחימה. גם בימים אלה יש לנו חובה להמשיך ולפעול בנושא כאן בישראל וגם בזירה העולמית. השתתפות ישראל ב-COP חשובה, ומשום כך ישראל תהיה מיוצגת על-ידי משלחת מקצועית בכירה בהובלת המשרד להגנת הסביבה ומשרד החוץ. יש לנו הרבה מה לתרום בפתרונות חדשניים למשבר האקלים.

״מדינת ישראל נמצאת בימים של לחימה משמעותית. המשרד להגנת הסביבה רתום במלוא הכוח על מנת לתת מענים לכלל הרשויות והאתגרים הסביבתיים הרבים עימם הם מתמודדים בשל הלחימה כולל הסטת תקציבים משמעותיים  לשם כך. אני גאה בחברות הטכנולוגיה מחבל התקומה והדרום שיובילו את התצוגות בביתן הישראלי. יחד כולנו מתוך הכאב לא נעצור ונמשיך קדימה לטובת העם והסביבה. יחד ננצח״.

פרסום

שר החוץ, אלי כהן: "אני גאה שמשרד החוץ מוביל גם השנה את משלחת ישראל לוועידת האקלים COP28 שתתקיים בדובאי החל מסוף השבוע הקרוב, ביחד עם המשרד להגנת הסביבה ומשרדי ממשלה נוספים. על אף המערכה שנכפתה על ישראל מאז ה-7.10, אשר גבתה את חייהם של למעלה מ-1200 ישראלים הרוגים ו-240 חטופים, קיימת חשיבות מדינית להשתתף בוועידת האקלים ולהוכיח לעולם כי ישראל איתנה וחזקה ומסוגלת לתרום את חלקה במאבק להתמודדות עם משבר האקלים. זכרם של הנרצחים וההרוגים וכן החטופים אשר לא שבו אלינו עדיין, ילוו אותנו גם במהלך הכינוס ובכל מאמצינו ופעולותינו.

"הנוכחות הישראלית תותאם לנסיבות שנוצרו בעקבות המלחמה אך עדיין תכלול משלחת ממשלתית, ביתן ישראלי במרכזו של שטח הועידה והשתתפות נציגים של חברות טכנולוגיות אקלים מחבל תקומה והדרום, זאת על מנת להדגיש את מחויבותנו להם גם שעה קשה זו.

"ברצוני להביע הערכה לאיחוד האמירויות, אזרחיה והנהגתה, על תכנון, הובלה והוצאה פועל של כינוס האקלים הגדול ביותר שהתקיים עד כה. ישראל מייחסת חשיבות רבה לשיתוף הפעולה עם שכנותיה גם בעת הנוכחית שכן אתגרי האקלים הינם משותפים לכולנו וחוצי גבולות.

"הסכמי אברהם שנחתמו לפני שלוש שנים והיחסים הבילטרליים של ישראל ואיחוד האמירויות מהווים נדבך חשוב במערך יחסי החוץ של ישראל, בייחוד בעת הנוכחית, והגעתה של משלחת ישראלית לכנס מהווה הוכחה נוספת לאיתנותם של יחסים אלו."

ועידת האקלים COP28 שתתקיים בדובאי שבאיחוד האמירויות היא הכינוס הבינלאומי הגדול ביותר המתקיים השנה. הועידה תיפתח השבוע ביום ה', 30 בנובמבר, ותינעל ב-12 בדצמבר 2023. ועידת האקלים מכנסת כל שנה ראשי מדינות, גורמי ממשל, מנהיגי עסקים וחברות, נציגי מגזר פרטי, אקדמאים, מומחים ונוער, וצפויה לכלול הפעם מעל ל-70,000 משתתפים רשמיים ועוד עשרות אלפי מבקרים.

הוועידה השנה תחל בפסגת מנהיגים (1-2.12) שבה ייקח חלק נשיא המדינה יצחק הרצוג ובה אף ייפגש עם מנהיגים נוספים ויישא דברים בשם מדינת ישראל.

בעקבות אירועי הלחימה בישראל בשבועות האחרונים, הוחלט בהחלטה משותפת של משרד ראש הממשלה, משרד החוץ והמשרד להגנת הסביבה להקים ביתן לאומי מצומצם באופיו, ברוח התקופה, שההתמקדות בו תהיה על פתרונות אקלים באמצעות חברות וסטארט-אפים בעיקר מאזור הדרום וחבל תקומה, אשר נפגעו מהמלחמה. החברות והסטארט-אפים יציגו את פתרונותיהם כדי לייצר קשרים עסקיים עם משקיעים פוטנציאלים. הנציגים הממשלתיים במשלחת הישראלית יתמקדו במו"מ המתנהל במסגרת הוועידה על יעדי האקלים לשנים הבאות.

פרסום

כמו כן, ישראל תצטרף למספר יוזמות בינלאומיות בנושאי חקלאות וביטחון מזון, מגדר, בריאות ואקלים אנרגיות מתחדשות והפחתת פליטות ועוד.

בביתן הלאומי הישראלי יתקיימו לאורך הועידה אירועים המדגישים את הניסיון והיכולות הישראלים בתחומי האנרגיה, אקלים, ביטחון מזון, מים ועוד. במהלך העשור האחרון ישראל הפכה למדינה מובילה בתחום טכנולוגיות האקלים, במיוחד בתקופה בה יש נהירה גלובלית לפיתוח יכולות מתקדמות ומחקר יישומי להתמודדות עם משבר האקלים. כמו כן, תוקדש פינת אזכור בביתן לטובת החטופים הישראלים.

חברות הסטארט-אפ המצטרפות למשלחת: חברת UBQ (קיבוץ צאלים), חברת Akologic (קיבוץ ברור חיל), חברת Agil (לשעבר Camelot.ai) (חממת ניר-עם), וחברת Emnotion (חממת InNegev, רהט).

עובדות מפתח – ישראל, קופ 28

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל "אייר נט ". אייר נט היינו פורטל מקצועי ומקיף לתחום האוורור ,מיזוג האוויר הקירור והחימום התעשייתי באייר נט תוכלו למצוא אינפורמציה מקצועית שחשובה לכם ומאגר ספקים גדול מתחום האוורור ,מיזוג האוויר הקירור והחימום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

הכנת מזגנים תעשייתים לקיץ

24/04/2024

עיצום כספי בגובה של 150 אלף שקל הוטל על חברת `נגב גז טבעי` בגין הזרמת גז טב...

16/04/2024

גז זול ושינויי מדיניות פגעו במכירות משאבות חום

15/04/2024

יחידת משאבת חום לנכסי מגורים גדולים יותר

15/04/2024

132 מצננים יבשים של Güntner לפרויקט בים סוף

17/03/2024

שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן: "מדינת ישראל חייבת להגדיל את מלאי הגז הטבעי ש...

07/03/2024

הכנת מזגנים תעשייתים לקיץ

24/04/2024

עיצום כספי בגובה של 150 אלף שקל הוטל על חברת `נגב גז טבעי` בגין הזרמת גז טב...

16/04/2024

גז זול ושינויי מדיניות פגעו במכירות משאבות חום

15/04/2024

יחידת משאבת חום לנכסי מגורים גדולים יותר

15/04/2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחרו תחום