לישון עם מאוורר, בריא או לא ?

בלילות החמים קשה להירדם ללא קירור  או אוורור .יש המעדיפים מזגן וייש העדיפים מאוורר .אבל חשוב לדעת כיצד לישון עם מאוורר בכדי לא לקום עם גוף תפוס..

רוצים לישון עם מאוורר? דבר ראשון  אסור שהוא יופנה אל הגב. עמוד השדרה הוא אזור רגיש לקור ויכול להיות מושפע מכך בקלות. לכן ההמלצה היא שהמאוורר יופנה אל הרגליים או שיהיה מספיק רחוק מהמיטה בזמן שאנחנו ישנים .

שנית, יש לשים את המאוורר על עוצמה נמוכה או בינונית, כך לא נושפע מהעוצמה הגבוהה שלו בזמן השינה, דבר שיכול לגרום לנו להתקרר. בנוסף, מוטב להפעיל אותו כך שיסתובב בזמן עבודתו ולא יופנה למקום אחד. בצורה כזו  האוויר יתפזר ולא יוקצה רק לחלק מסוים של הגוף. בנוסף רצוי לישון עם שמיכה עבה, כך תשמרו על הגוף מכוסה.

אבל ישנו טריק לשינה בטוחה וקרירה עם מזגן ומסתבר שהטריק  הוא לשים את המאוורר על אדן החלון כשהוא פונה החוצה.

פרסום

על הטריק מספר ממומחה לעיצוב סביבתי מניו זילנד, נלסון לבו, שלמד אותו מסבתו בשנות השבעים

נלסון,  אמר ל"דיילי טלגרף" שהשיטה פועלת בזכות זה שהמאוורר נושף את האוויר החם החוצה מהבית ומושך אוויר קריר פנימה. הוא אמר שאת המאוורר צריך להציב על החלון רק לאחר השקיעה, כאשר הטמפרטורה בחוץ מתחיל להיות קרירה יותר. הוא הוסיף: "כולם יודעים על חשיבות תנועת האוויר בבית ואוורור צולב  אבל זה עובד רק כאשר הרוח נושבת וגם אז זה עובד הכי טוב כאשר יש נתיב ישיר לרוח לנשוב דרך הבית. מה שעושה המאוורר, זה לכפות תנועת אויר בבית, גם כאשר הרוח לא נושבת".

הוא ממשיך ומסביר כי "המטרה היא למשוך את האוויר החם החוצה תוך משיכת אוויר קריר ברגע שהטמפרטורה בחוץ יורדת מתחת לטמפרטורה שבתוך הבית. השיטה הזו חסכונית הרבה יותר כיוון שמאווררים משתמשים בהרבה פחות חשמל מאשר מזגנים והיא בריאה יותר לשרירים שיכולים להתפס אם תכוון את המאוורר ישירות עליך בלילה".

"הדרך הסטנדרטית לקירור עם מאוורר פשוט דוחפת את האוויר החם מסביב לחדר, אבל אנחנו חושבים שזה מקרר אותנו כי אוויר בתנועה מרגיש נעים יותר וקריר יותר מאשר אוויר עומד", הוא אומר. "הטכניקה שלי של אוורור, שכופה תנועת אוויר מבחוץ, למעשה מקררת את האוויר בבית על ידי משיכת אוויר שקורר בחינם על ידי הטבע – כי הוא ממש בחוץ החל משעות אחר הצהריים המאוחרות".

פרסום

 

באתר sleepadvisor.org שאלו את השאלה הקריטית – האם שינה עם מאוורר בטוחה או שהיא יכולה לעשות אותנו חולים? ובכן התשובה שלהם היא – זה תלוי. תחילה נסביר מדוע זה כן בריא לישון עם מאוורר – ראשית, עוצמת הקור שלו פחותה מזו של מזגן באופן ניכר ולכן הוא יכול להשפיע פחות על העצמות של הגוף. שנית, ניתן לכוון אותו בצורות שונות כך שהקור לא יגיע ישירות אל הגוף. שלוש, להבדיל ממזגן שמוציא אוויר סינתטי ולכן הוא גם מייבש מאוד, הרי שמאוורר מצנן את האוויר הקיים ולכן הוא לא מייבש.

אבל – ישנן גם סכנות לשינה עם מאוורר. עבור אנשים מסויימים הרעש הלבן שמייצר המאוורר יכול להשאיר אותם ערים, בנוסף הוא יכול לגרום להתקפי אסתמה, לייבש את העיניים ובעיקר לגרום לשרירים או לגב להיתפס. אנשים שישנים עם משב רוח ישיר עליהם עלולים להתעורר עם שרירים נוקשים, תפוסים או סתם כואבים. הסיבה לכך היא שאוויר קריר מרוכז יכול לגרום לשרירים להימתח או להתכווץ. בעיה זו נפוצה במיוחד עבור אנשים שישנים עם המאוורר ליד הפנים והצוואר. אם אתה מתעורר עם צוואר תפוס בבוקר, זה יכול להיות בגלל משב רוח תמידי.

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל "אייר נט ". אייר נט היינו פורטל מקצועי ומקיף לתחום האוורור ,מיזוג האוויר הקירור והחימום התעשייתי באייר נט תוכלו למצוא אינפורמציה מקצועית שחשובה לכם ומאגר ספקים גדול מתחום האוורור ,מיזוג האוויר הקירור והחימום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

Panasonic מרחיבה את טכנולוגיית טיהור האוויר

30/09/2023

חדשנות בשדה הקרב על איכות האוויר בחינוך

18/09/2023

מזגן טבעי: חמישה צמחים להפחתת החום בבית

08/08/2023

האם מיזוג האוויר בחדר המלון מהווה סיכון לבריאותך

05/07/2023

השקעה של כ-8 מיליון שקל ברכישת אוטובוסים חשמליים להסעות תלמידים לבתי הספר

30/06/2023

איכות האוויר במבנים סגורים

25/06/2023

Panasonic מרחיבה את טכנולוגיית טיהור האוויר

30/09/2023

חדשנות בשדה הקרב על איכות האוויר בחינוך

18/09/2023

מזגן טבעי: חמישה צמחים להפחתת החום בבית

08/08/2023

האם מיזוג האוויר בחדר המלון מהווה סיכון לבריאותך

05/07/2023

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחרו תחום