אסור לסגור את פתח האוורור במטוס

ברוב מטוסי בואינג המוטסים כיום מותקנות מניפות מחזור אוויר במערכת סגורה. תפקידן לסייע בהקטנת תצרוכת הדלק, הארכת חיי רכיבי המערכת והקטנת עלויות תפעולה. מיחזורו של האוויר בתא הנוסעים מקטין את אחוז החמצן בתערובת ומגדיל בה את אחוז ה-CO2. תופעה זו מחמירה ככל שהטיסה מתקדמת וככל שבתא יש יותר נוסעים. איכות האוויר הגרועה ביותר תתקבל לקראת סופה של הטיסה ובתחילתה של ההנמכה: שסתומי ה-Outflow Valve נסגרים, כמות האוויר הטרי המוזרמת מהמנועים מזערית, אחוז ה – CO2 בתערובת מרבית ונמשך מיחזורו של האוויר.

מעבר ליחסים הגרועים שבין החמצן ל-CO2 באוויר של תא הנוסעים, מתרבים באוויר זה עם התקדמותה של הטיסה, חומרים מזיקים, רעילים וגורמים מפיצי מחלות. נראה, כי הפסקת מניפות המחזור והפעלת ה-PACKS למצב HIGH עשויה לשפר את איכות אוויר בתא הנוסעים.

מערבולת אוויר נגד חצבת ושחפת

"נגיפים מעין אלו יכולים להיות נגיפי חצבת או שחפת. בזכות גודלם הזעיר, הם יכולים להחזיק מעמד, תלויים באוויר, למשך 5 שעות. לעומת זאת, נגיפים המחוללים הצטננות רגילה או זיהומים במערכת הנשימה, הם גדולים וכבדים יותר, ולכן גם נופלים מהר יותר אל הקרקע או הרצפה".

פרסום

באופן זה, השימוש באוורור בעוצמה נמוכה או בינונית יוצר סביב הנוסע מעין מערבולת שמבודדת אותו מפני אותם נגיפים, המוטחים מהר יותר אל רצפת המטוס ולא נשארים באוויר.

נוסף על כך, ידוע כי במטוסים, רמת הלחות נמוכה למדי – מה שגורם להתייבשות של הרקמה הרירית שעוטפת את אברי הנשימה. כאשר הדבר מתרחש, סיכויי ההדבקות בווירוסים גבוהים יותר. וזוהי סיבה נוספת מדוע יש להרחיקם מאיתנו ככל האפשר

הכל בגלל המעשנים

כל אזור כזה במטוס (הידוע בשם "אזור בקרת אקלים") זוכה לקבל אוויר מהזרבוביות הקטנות שמעל למושבים. אוויר זה נפלט מהמטוס באמצעות פתחים מיוחדים. מאידך, אותו אוויר מתערבב עם אוויר שמחוץ למטוס, המגיע אל תא הנוסעים באמצעות פילטרים ייעודיים, המסננים בין השאר אבק ומיקרואורגניזמים, כדי שאלו לא יחדרו למטוס.

פרסום

אתר Travel and Leisure מדווח כי כל אזור בקרת אקלים במטוס עובר תהליך סינון שכזה 30-15 פעמים בשעה (תלוי בדגם וגודל המטוס). במילים פשוטות: אוויר מפנים המטוס ואוויר מחוץ למטוס משתלבים זה בזה בכל אזור בקרת אקלים מספר רב של פעמים מדי שעה.

לדברי ד"ר גנדרו, מערכות אלו תוכננו בזמנים שבהם העישון היה מותר במטוסים, והיה צורך בסינון מתמיד ויעיל כל העת. מסיבה זו, אותם פילטרים ייעודיים (המכונים HEPA) מסוגלים לספק אוויר כמעט נטול אבק ומיקרואורגניזמים. עם זאת, יותר ממומלץ להפעיל את הוונטה שמעליכם. הסיבה: הרחקת נגיפים נישאים באוויר. ברגע שנוסע מפעיל את זרם האוויר שמעליו, הוא למעשה יבודד את עצמו מאותם נגיפים.

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל "אייר נט ". אייר נט היינו פורטל מקצועי ומקיף לתחום האוורור ,מיזוג האוויר הקירור והחימום התעשייתי באייר נט תוכלו למצוא אינפורמציה מקצועית שחשובה לכם ומאגר ספקים גדול מתחום האוורור ,מיזוג האוויר הקירור והחימום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

יחידת האוויר הצח מגבירה את היעילות

05/06/2024

הציבור המשיך את המגמה משנים קודמות זיהום האוויר בל"ג בעומר היה נמוך בהרבה מ...

26/05/2024

שכבת מידע חשובה באתר ניטור אוויר בישראל

23/05/2024

המזהם משלם ביוקר- חברת כרמל אולפינים מקבוצת בז"ן נקנסה בסך של 18.7

08/05/2024

הרכב הסביבתי ביותר הוא גם החשמלי ביותר.

03/03/2024

Panasonic מרחיבה את טכנולוגיית טיהור האוויר
יחידת האוויר הצח מגבירה את היעילות

05/06/2024

הציבור המשיך את המגמה משנים קודמות זיהום האוויר בל"ג בעומר היה נמוך בהרבה מ...

26/05/2024

שכבת מידע חשובה באתר ניטור אוויר בישראל

23/05/2024

המזהם משלם ביוקר- חברת כרמל אולפינים מקבוצת בז"ן נקנסה בסך של 18.7

08/05/2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחרו תחום