הטמפרטורה במטוס תמיד תהיה נמוכה, תמיד יהיה לכם קר והאוויר יהיה תמיד יבש .
הטמפרטורה במטוס תהיה מתחת לטמפרטורת החדר – סביב 23 מעלות.
קודם כל, קחו בחשבון שעל אף שטמפרטורה של 22 מעלות אינה אסון ונפוצה בבנייני משרדים, למשל, במהלך הטיסה יורדת טמפרטורת הגוף שלנו באופן טבעי. משום שאנחנו פשוט לא זזים אגב, הסיבה שטיסות ארוכות הן דבר מעייף.
גוף האדם מתרגל לטמפרטורות מסוימות ועובד פחות טוב כשחורגים מהן. כשחם מדי, הגוף צריך להקדיש יותר אנרגיה כדי לנשום, להזרים דם ולתפקד באופן כללי.
לכן, מעדיפות חברות התעופה להקפיא אותנו, כדי שאף אחד לא יאבד את ההכרה או יגיע לסכנת חיים. הן יודעות שאנשים תמיד יכולים ללבוש עוד שכבות כדי לבודד עצמם מהקור.
כמו כן, יש לזכור שהאוויר בתוך המטוס אינו אוויר סטנדרטי. חישבו לרגע על מה שקורה מחוץ לחלון: לחץ האוויר והטמפרטורה שונים מאוד בגובה של שלושים אלף רגל (עשרה קילומטר, לצורך העניין). המטוס עצמו נע במהירות של יותר מ-900 קמ"ש, מה שיוצר חיכוך עם האוויר ומחמם את הגוף.
במקרים אחרים, יכול להיכנס הכלי לסופות או עננים מפותחים וקרח יצטבר על גופו, מה שמצריך העברת אוויר חם מהמנוע כדי למנוע פגיעה ביכולת השליטה באווירון. כך שקל לראות מדוע סוגיית החימום והקירור היא אתגר עבור מהנדסי התעופה.
ולמה האוויר במטוס יבש ?
ובכן, כאן זו שאלה של כסף. בגובה רב האוויר דליל ושיעור הלחות בו נמוך, כך שיש צורך במכונות ייעודיות כדי ליצור אותה. יובש האוויר, שנע בשיעור של בין 10 ל-12%, אמנם דומה ליובש של מדבר אך אינו מזיק לרוב האוכלוסיה. להוסיף מכונה שמייצרת לחות זה עניין של משקל עודף, תוספת צריכת חשמל ותוספת עלות אחזקה – משהו שחברות תעופה מנסות תמיד לצמצם. בנוסף, מטוסים כבדים יותר צריכים יותר דלק שזה ההוצאה הכי גדולה של חברות התעופה.