דו"חות הרבעון הראשון חושפים כי העיכוב במסירת דירות בעקבות המלחמה הוביל גם לצניחה של עשרות מיליוני שקלים במכירות מזגני אלקטרה, תדיראן וברימאג
המלחמה גרמה לצמצום מכירות המזגנים בשרות מיליוני שקלים. יבואניות דיווחי המזגנים על ירידה תלולה במניותיהן בין ינואר למרץ השנה, השבתת אתרי בנייה רבים בארץ ועיכוב במסירת דירות חדשות, שאחראיות על חלק ניכר ממכירות המזגנים.
מדו"חות הרבעון הראשון של אלקטרה מוצרי צריכה, שבשליט אלקו של האחים זלקינד, עולה כי מכירות המזגנים בישראל ירדו ב־13 מיליון שקל. כמו כן, המכירות של מערכות חימום לאירופה ירדו ב־23 מיליון שקל, שינויים עקביים רגולטוריים בתקינה האירופית ומחירי הגז. הטבעי שירדו, מה שהפך את מערכות החימום הביתיות של אלקטרה לפחות אטרקטיביות עבור הצרכן האירופי.
החברה צופה גם בישראל נוכח הפחתת המכסים למערכות קירור מיובאות, שעשויה להגדיל את התחרות בענף המיזוג ולהכניס לקטגוריה שחקנים נוספים. בשל כך, אלקטרה בוחנת את הקמת המפעל החדש באשקלון, שהחלה לבנות בשותפות עם בוש העולמית.
ברימאג, שמייבאת ומשווקת מערכות מיזוג מסחריות מתוצרת LG לבתי מלון, מגדלי יוקרה, בנקים וחנויות, החלה בשנה האחרונה למכור מזגנים גם לבתים פרטיים. בדו"חות הרבעון הראשון של השנה היא ציינה כי עם תחילת המלחמה באוקטובר וסגירת אתרי הבנייה חלה ירידה של כ־55% במחזור המכירות של תחום מערכות המיזוג המסחריות בהה לאוקטובר 2022. מכירות המערכות המסחריות ירדו ב־35% והסתכמו ב־15 מיליון שקל ברבעון. הראשון בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, בעקבות עיכובים בהגעת סחורה דרך הים שיצרו חסרי מלאי. מיליון שקל והסתכם ב־1.2 מיליון שקל.
בשנת 2023 כולה, מכירות המזגנים בברימאג הגיעו ל-88 מיליון שקל, והרווח התפעולי עמד על 13 מיליון שקל. בעוד שתדיראן משדרת אופטימיות לגבי המשך השנה, ברימאג מגדירה את המלחמה כ"אירוע מתגלגל" ודינמי, המאופיין באי־ודאות גדולה, יש לחברה את היכולת להעלות את כל ההשפעות של האירוע על התוצאות העסקיות שלה בטווח הבינוני.