בהמשך להחלטת הממשלה על הפחתת התלות הישראלית בנפט בתחבורה, מוציא בימים אלה משרד האנרגיה והתשתיות, באמצעות מנהל הדלק והגז, קול קורא לסיוע בהקמת תשתיות תדלוק בגז טבעי ורכישת כלי רכב המונעים בגט"ד ובנוסף, לראשונה מציע סיוע ברכישה של אוטובוסים המונעים בגז טבעי דחוס.
המשרד הקצה מתקציבו כ-90 מיליון ₪ לטובת התמיכה: עבור ההשקעה בהקמת התחנה ניתן לקבל מענק של עד 4 מיליון ₪ ולא יותר מ-90% מהיקף ההשקעה, ועבור רכש של כלי רכב המונע בגז ניתן לקבל סיוע של עד 200 אלף ₪. הקול קורא מעודד הגשה של פרויקטים משולבים – הקמה של תחנה ורכישה של כלי רכב אותן התחנה תשרת. המשמעות היא שהתחנה תחל לעבוד כבר ביום בו תקום.
משרד האנרגיה והתשתיות: "הטכנולוגיות השונות מתקדמות בקצב מהיר, אך עם זאת, הגז הטבעי כיום הינו עדיין אחת החלופות הזמינות והכלכליות ביותר לדלקים אלה בסקטור התחבורה הכבדה. משאיות המונעות בגז טבעי פולטות פחות מזהמים ממשאיות הפועלות על סולר וכן שקטות יותר. בנוסף, חלופת הגז הטבעי תאפשר לרשויות מקומיות וציי רכב לחסוך מיליוני ₪ בהפחתת עלויות הדלקים. צעד זה יאפשר להוריד את זיהום האוויר בצורה משמעותית ויביא לכך שאזרחי ישראל יוכלו לנשום אוויר נקי ובריא יותר."
מנהל מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה והתשתיות, חן בר יוסף: "משאיות אשפה ומשאיות חלוקה וכן אוטובוסים עירוניים, הם חלק בלתי נפרד מהתחבורה העירונית הצפופה, זו שפולטת חלק ניכר מהזיהום שאנחנו נאלצים לנשום. אם בתחום הרכב הפרטי מוביל משרד האנרגיה את התשתיות לטעינה חשמלית כדי שלכל הנהגים תהיה וודאות שיש איפה לטעון, בתחום התחבורה הכבדה ההתקדמות יותר איטית. לכן, במקביל לקידום מערכות טעינה לאוטובוסים מבוססי חשמל, יוצא מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה והתשתיות במכרז לתמיכה והאצה מהירה של תחנות תדלוק בגז טבעי. תחנות אלה יאפשרו גם הפחתה משמעותית של פליטות במרחב העירוני, יקדמו שימוש באנרגיה כחול לבן, הגז הטבעי, וכמובן יפחיתו את הרעש בעת נסיעת המשאיות האלה מתחת לבתים של כולם".