הנתונים העסקיים של שתי החברות שמחזיקות יחד ב־78% משוק המיזוג בישראל, אלקטרה צריכה ותדיראן, ממשיכים לדשדש; הן תולות את הירידה בהכנסות במזג האוויר שהשתגע, אבל יותר ויותר מורגשת ההשפעה של המותגים הזולים מסין ושל שוק הנדל"ן שנרדם.
נת 2018 היתה שנה קשה עבור החברות הציבוריות השולטות בענף המזגנים, אלקטרה צריכה(4,530.01.22%) ותדיראן(10,720.00.46%). בעקבות כניסת מותגים סיניים חדשים, מזג האוויר הנוח יחסית, שינויים בתמהיל הרכישות והאטה בענף הבנייה, הידרדרו התוצאות הכספיות של החברות – וגם הרבעון הראשון של 2019 אינו מבשר שינוי.
הרבעון הראשון היה קר
ההכנסות הרבעוניות של אלקטרה, החולשת על 39.2% מהשוק (נכון לסוף אפריל), ממגזר המוצרים החשמליים, שכולל את פעילות המיזוג, הסתכמו ב־249 מיליון שקל, ירידה של 1.6% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל. הרווח של המגזר ירד ב־12.7% לעומת הרבעון המקביל והסתכם ב־10.2 מיליון שקל.
מדובר בחדשות רעות עבור אלקטרה, משום שגם הרבעון הראשון של 2018 היה גרוע מהרבעון הראשון של 2017. הכנסות המגזר ירדו אז ב־21.4% והסתכמו ב־253 מיליון שקל, והרווח הצטמק ב־70% והסתכם ב־11.7 מיליון שקל.
באותה עת הסבירה החברה כי מזג האוויר הנוח ברבעון הראשון, שכולל חודשי חורף, הוא שגרם לתחלופה נמוכה של מזגנים. אולם הרבעון הראשון השנה היה קר וגשום, ובכל זאת תוצאות המגזר בנסיגה.
2018 היתה שנת תפנית שלילית מבחינת אלקטרה. הכנסות מגזר מוצרי החשמל קרסו ב־23.6% בהשוואה ל־2017 והסתכמו ב־1.1 מיליארד שקל, בעוד בשנים 2015–2017 היתה צמיחה עקבית, שהביאה את הכנסות המגזר ב־2017 ל־1.4 מיליארד שקל. הרווח המגזרי ב־2018 קרס ב־99% והסתכם ב־925 אלף שקל. במקביל, נחלשה מעט הדומיננטיות של המזגנים במסגרת מוצרי החשמל, אך עדיין מדובר בפעילות החשובה ביותר במגזר זה. ב־2018 היוו מכירות המזגנים 73% מהכנסות מגזר מוצרי החשמל, בעוד שנה קודם לכן הן היוו 78%, וב־2016 – 92%.