החברה סבלה מביקושים נמוכים למזגנים ופאנלים סולאריים, והרווחיות מהמכירות ברבעון הייתה נמוכה מכיוון שסחורה שנקנתה בעבר ביוקר נמכרה במחירי השוק הנמוכים יותר ■ ההכנסות ירדו ב-40%, והוצאות הנהלה וכלליות עלו בשיעור דומה
בראיון עכשיו ממרוד מאמין שהסיפור הזה כבר מאחורי החברה והיא בדרך חזרה לצמיחה. הוא חוזר ומאמין שהחברה תגיע להכנסות של 4.5 מיליארד שקל בשנה עד 2026, דרך צמיחה אורגנית וכנראה גם דרך רכישות נוספות. אפשר להאמין לו שיש לו תוכנית כיצד לעשות זאת, החברה גם הצליחה להקדים את ההגעה ל-2 מיליארד שנתנה החברה בתחזית הקודמת. אבל עדיין – השנה האחרונה הייתה קשה והמניה הגיבה בנפילה של 50%. נחזור להתחלה ולאחר מכן נדבר על תחזיות ותוכניות החברה בקשר לעתיד.
תדיראן הייתה צריכה לראות את זה מגיע, אבל למרות שהריבית בארה"ב החלה לעלות כבר בחודש מרץ 2022 ובארץ היא החלה לעלות באפריל, החברה המשיכה לקנות מלאים במחירים גבוהים ולראות את העבר גם בחודש מאי. באותם ימים היא עוד אמרה "נערכנו מראש עם מלאי גדול יותר, על מנת לספק את הביקוש הצפוי למוצרי החברה בחודשי הקיץ וזאת כחלק מההתמודדות עם הבעיות העולמיות הקיימות בשרשרת האספקה ועליית מחירי חומרי הגלם" – ובעצם פספסה את העובדה שמחירי התובלה יורדים כבר חצי שנה. אפשר להגיד כמובן שהיא לא יכולה להתכונן לכל תרחיש, אבל העלאות הריבית כבר היו עובדה ברורה בתחילת השנה שעברה. תדיראן לא שמה לב וחוזרת ומדגישה בראיון שכל שינויי המאקרו העולמיים נפלו עליה באופן פתאומי, זה היה לדעתם בלתי צפוי לחלוטין – אבל זה לא באמת נכון.