ארה"ב/סין: Carrier Global Corporation חתמה על הסכם סופי למכירת עסקי ה-Carrier Commercial Refrigeration שלה ליצרנית הסינית Haier תמורת 775 מיליון דולר.
חברת Carrier הודיעה על תוכניות לעזוב את פעילות הקירור המסחרי שלה, יחד עם Fire & אינטרסים ביטחוניים, כאשר רכשה את היצרנית הגרמנית וייסמן באפריל.
העסקה עם Haier, הכוללת כ-200 מיליון דולר מהתחייבויות נטו לפנסיה, מייצגת כ-16.5x EBITDA צפוי ל-2023.
Haier העריכה את רכישת המניות שלה ב-100% בכ-640 מיליון דולר, מה שמייצג פי 11 P/E.
ל-Carrier Commercial Refrigeration יש יותר מ-4,000 עובדים גלובליים ורשת מכירות ושירות המשתרעת על פני אירופה ואזור אסיה פסיפיק. המותגים שלה כוללים את Profroid, Celsior ו-Green & מגניב. Carrier Transicold קירור הובלה, Sensitech ופלטפורמת שרשרת הקור הדיגיטלית Lynx שלה אינם כלולים בעסקה.
שתי החברות מפעילות מיזם משותף, Qingdao Haier-Carrier Refrigeration Equipment Co, מאז 2001. המשותף מחויב לספק מערכות מתקדמות לחיסכון באנרגיה, לרבות מערכות קירור CO2, ללקוחות באזור אסיה פסיפיק.
"בעקבות ההחלטה שלנו לעזוב את עסקי הקירור המסחריים ותהליך תחרותי חזק, זיהינו את Haier כמתאימה להצמיח את העסק קדימה, תוך התבססות על שותפות הקירור המוצלחת שלנו איתם במשך 22 שנים", אמר יו"ר ומנכ"ל Carrier דיוויד גיטלין .
"ביצוע ההסכם הסופי הזה ממחיש התקדמות מתמשכת בשינוי התיק שלנו, וממצב את Carrier כמובילה העולמית בפתרונות אקלים ואנרגיה חכמים. לאחר השלמת העסקאות המתוכננות שלנו, נהיה עסק ממוקד יותר, בעל צמיחה גבוהה יותר, הפועל בפלחי שוק גלובליים אטרקטיביים ונהנה מרוח חילונית ארוכת טווח".
Li Huagang, יו"ר ומנכ"ל Haier Smart Home, אמר: "הרכישה תסייע ל- Haier Smart Home להקים את פלטפורמת הקירור המסחרית שלה, ולאפשר לחברה לנצל הזדמנויות צמיחה נוספות על ידי הרחבת נוכחותה לקירור קמעונאי מזון ואחסון קר".
העסקה צפויה להיסגר במחצית השנייה של 2024.