הכנסות קבוצת אלקטרה מוצרי צריכה בשנת 2022 עלו בכ-34.3% לכ-6.24 מיליארד שקל, לעומת כ-4.65 מיליארד שקל אשתקד.
עיקר העלייה נבע מאיחוד תוצאותיהן של החברות שנרכשו במהלך שנת 2021 אשר לא נכללו במלואן בתקופה המקבילה אשתקד, בעיקר יינות ביתן שאוחדה החל מסוף חודש מאי 2021 וחברת סער א.ת. יזמות ומסחר שאוחדה החל מחודש יולי אשתקד, וכן מגידול במחזור המכירות במגזר מוצרי צריכה חשמליים וממכירות הפעילות בדיוטי פרי.
הרווח הגולמי בשנת 2022 עלה בכ-42% לכ-1.85 מיליארד שקל (כ-29.6% מההכנסות), לעומת כ-1.3 מיליארד שקל ב-2021 (כ-28% מההכנסות) ב-2021. העלייה ברווח הגולמי ובשיעורו נבעה בעיקר משיפור הרווח הגולמי במגזר מוצרי צריכה חשמליים, וזאת על אף שחיקת שער האירו והשפעתה לרעה על מחירי הייצוא, משיפור במגזר קמעונאות חשמל, וכן מאיחוד תוצאותיהן של החברות שנרכשו במהלך שנת 2021, אשר לא נכללו במלואן באותה שנה.
הרווח התפעולי לפני הכנסות אחרות נטו שנבעו בעיקר משערוך נדל"ן להשקעה, ולפני הוצאות רה-ארגון, עלה בשנת 2022 בכ-4.7% לכ-234.5 מיליון שקל, לעומת כ-224 מיליון שקל ב-2021.
הרווח הנקי של החברה, בנטרול מגזר המזון, הסתכם בשנת 2022 בכ-170 מיליון שקל, לעומת כ-180 מיליון שקל בשנת 2021, כאשר הירידה ברווח נבעה בעיקר מעלייה בהוצאות המימון בגין הפרשי שער.
ה- EBITDA בשנת 2022 עלה בכ-26.8% לסך של כ-530.2 מיליון שקל, לעומת סך של כ-418.1 מיליון שקל ב-2021. עיקר הגידול ב EBITDA -של החברה בתקופת הדוח נבע משיפור בתוצאות מגזר מוצרי צריכה חשמליים ומאיחוד מלא של מגזר מזון ומגזר ספורט ופנאי. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת בשנת 2022 עלה בשיעור חד והסתכם בכ-329 מיליון שקל, לעומת תזרים מזומנים שלילי בסך כ-11.7 מיליון שקל בשנת 2021.
במגזר מוצרי צריכה חשמליים, צמחו ההכנסות בשנת 2022 בכ-11.9% לכ-1.39 מיליארד שקל, לעומת כ-1.24 מיליארד שקל ב-2021. העלייה בהכנסות נבעה בעיקר כתוצאה מגידול בתחום מערכות החימום לייצוא. הרווח המגזרי, בנטרול הכנסות אחרות נטו הסתכם בתקופה בכ-124 מיליון שקל, לעומת כ-116 מיליון שקל בשנת 2021, ונבע בעיקר מגידול במכירות בתחום מערכות החימום לייצוא, ומגידול בשיעור הרווח הגולמי במכירות השוק המקומי והייצוא, וזאת על אף שחיקת שער האירו והשפעתה לרעה על מחירי הייצוא, השפעה בסך של כ-15 מיליון שקל.