אלקטרה מוצרי צריכה משיקה בישראל את "אלקטרה Smart", מערכת מיזוג אוויר ביתית מתקדמת עם שורת יישומים מבוססי בינה מלאכותית (AI), המתבססת על פלטפורמת המחשוב הקוגניטיבי Watson שפותחה על ידי ענקית טכנולוגית המידע IBM. מחשב העל בשילוב עם מודול תקשורת, המותקן בתוך המזגן, מאפשרים תקשורת חכמה ומאובטחת על גבי הענן בין מערכות המיזוג הביתיות של אלקטרה למוקד השליטה והבקרה של החברה בראשון לציון.
מערכת Watson IoT יודעת לעבד את כל כמויות הדאטה המגיעות מהמזגנים ומשם אל פלטפורמת IBM Cloud, שם באמצעות טכנולוגיות של מחשוב קוגניטיבי (machine learning), מתבצעת אנלטיקה מתקדמת בדרך להפקת מגוון תובנות והמלצות עבור אלקטרה בשילוב עם מיידעים חיצוניים, למשל, איך לפתח את הדור הבא של מזגנים כך שייענו טוב יותר לצרכים ולדפוסי השימוש של הצרכנים או מה התקלות הנפוצות ביותר וכיצד ניתן למנוע אותם מראש.
ישום נוסף של Watson IoT הוא בחיזוי תקלות שהינו חדשני לעולם התחזוקה והתמיכה. המערכת לומדת את אופן הפעלתו ופעולתו של המזגן בבית הלקוח ברגע שהיא מזהה חריגה תפעולית או תחזוקתית במזגן, היא יודעת לשלוח התראה אונליין עם מספר התקלה הן ללקוח והן למערכות ה-CRM במוקד השרות.
במידה ומדובר בתקלה פשוטה שקשורה לתפעול המזגן או למצב המסננים הלקוח יוכל לקבל מיד עם קבלת ההתראה סיוע טלפוני מהמוקד או דיגיטלי על ידי צ'אט אונליין. במידה והתקלה דורשת הגעת טכנאי, המוקד יכול להתחבר מרחוק למזגן, לבחון לעומק את ההיסטוריה שהביאה לתקלה ולעדכן את טכנאי השרות מה נדרש ממנו עוד לפני ההגעה לבית הלקוח. בדרך זאת יכולה החברה לחסוך באופן משמעותי בעלויות התחזוקה השוטפות ולהעלות את שביעות הרצון של לקוחותיה, שייהנו ממזגנים תקינים לאורך זמן.