למונח "תת-קירור" משמעויות שונות בהתאם לענף. בתחום הרפואי רואים בזה מושג מאיים ושלילי. בטכנולוגיית קירור , לעומת זאת, המצב הוא בדיוק הפוך: רצוי רמת קירור משמעותית משמעותית.
תת-קירור מתייחס למצב הקירור במעגל הקירור. במערכת קירור תת-קירור חשוב מכיוון שהוא מביא לשיפור מאזן האנרגיה של המערכת ומגן על רכיבים מסוימים ובכך מבטיח את אורך חיי מערכת הקירור.
כיצד מקררים תת קירור?
תת-קירור מתרחש לאחר שהקירור עבר את תהליך העיבוי שלו דרך המעבה, שקע ויצר רזרבה בקולט הקירור. לאחר קולט הקירור, נוזל הקירור הנוזלי עובר דרך מחליף חום אחר, שם הוא מובא לטמפרטורה מתחת לנקודת הרוויה שלו (נקודת הרתיחה בלחץ נתון). השימוש בתת-מצנן נוסף משיג את האפקט הזה.

במערכת קירור יש לוודא שחומר הקירור כולו במצב נוזלי לפני התקן ההרחבה (שסתום ההזרקה). המעבר ממצב נוזלי למצב גזי צריך להתרחש רק במאייד. אם הקירור אינו נוזלי לחלוטין לפני שסתום ההזרקה, יש לכך השפעה משמעותית על הביצועים והיעילות של מערכת הקירור.
כיצד מתרחש אידוי מראש?
אידוי מקדים במערכת קירור מתרחש כאשר הלחץ מעל נוזל הקירור הנוזלי יורד. לחץ הרוויה נמוך, והקירור מתחיל לרתוח. זה יכול להתרחש עקב תנודות לחץ בפעולת המערכת או נפילות לחץ בצינורות וברכיבים. במיוחד בצינורות אנכיים קיימת ירידת לחץ טבעית עקב הפרש הגבהים, הגורמת לירידה משמעותית בלחץ.
כדי למנוע את בעיית האידוי מראש ולשמור על יעילות מערכת הקירור, חיוני תת-קירור נאות.


















